Zavolajte nám 0914 100 302

KUPREV preventívny program pre predškolákov

20160418_121659KUPREV   je akreditovaný, primárne preventívny program pre deti predškolského a mladšieho školského veku.

Primárne je celý program  určený hlavne deťom pred vstupom do školy, deťom s odloženou školskou dochádzkou. Tiež  má pomôcť riešiť situácie bežného denného života a naučiť sa hovoriť a jednať s ľuďmi z okolia – rovesníkmi, dospelými, veľmi malými deťmi, ale tiež nájsť vzťah k zvieratám a prírode vôbec.

 

 

Pre koho je KUPREV určený?

  • pre deti od 4 do 8 rokov, podľa individuálnych potrieb aj pre staršie deti
  • je s úspechom používaný u detí s poruchami reči, dysfáziou, ADHD a detí s odloženou školskou dochádzkou
  • program sa dá využiť aj plošne, resp. pre všetky zdravé deti, ako aj deti s handicapom: DMO – detská mozgová obrna, autizmus, ľahké mentálne postihnutie, pre deti s neurotickými problémami)
  • je využiteľný aj u detí z národnostne zmiešaných manželstiev

V čom spočíva princíp programu?

  • ťažisko programu spočíva v domácej práci rodiča s dieťaťom pod vedením vyškoleného odborníka
  • program posilňuje základnú orientáciu, t.j. orientáciu osobou, miestom a časom
  • program poskytuje aj orientáciu v bežných sociálnych situáciách, zároveň vštepuje deťom základy tzv. slušného správania podľa bežných spoločenských noriem
  • celý program sa zaoberá témami, ktoré na seba voľne nadväzujú, a s ktorými sa budú deti bežne v živote stretávať (pracovný zošit má 18 tematických celkov)
  • program využíva bežné nástroje komunikácie: rozprávanie, rozhovor, hru, spievanie, kreslenie, vystrihovanie, lepenie a iné typické detské činnosti
  • prednosťou programu je rešpektovanie prirodzeného psychomotorického vývoja dieťaťa tak, aby malo pocit úspechu a nové informácie získavalo s radosťou, nie pod tlakom a s pocitmi viny alebo zlyhania

Aké výsledky môžeme očakávať?

  • dieťa si upevní orientáciu osobou, miestom, časom, získava orientáciu sociálnu aj informačnú
  • deti, ktoré program absolvovali, nemávajú adaptačné problémy po nástupe do školy
  • prevencia sociáno- patologických javov
  • zlepšuje komunikáciu medzi rodičom a dieťaťom, upevňuje rodinnú vzťahovú väzbu
  • zvyšuje sa rozprávací apetít a komunikačné kompetencie dieťaťa
  • zlepšuje sa riešenie problémových sociálnych situácií
  • dieťa nadobudne základné zručnosti a návyky, z ktorých dokáže neskôr profitovať najmä pri školskej práci